fredag 23 april 2010

Svefin funderar...

ja nu har egot kommit fram till en ny tankeställare..

Om man ber Gud om en tjänst och Gud ger dig den tjänsten..
vad ber då Gud om när Gud behöver en tjänst av dig?

till exempel så har Svefin tänkt lite på den frågan och har en hypotes..

då tar vi upp Bibeln.. och letar upp Abraham..

Abraham skulle offrade sin son, för Gud befallde att han skulle göra det..
och då funderade egot att varför?..
jag kan tänka mig att Abraham bad om en tjänst av Gud och att Gud gav med sig och bad om en tjänst tillbaka.. hans son.. även om hans son då överlevde offringen utan att Abraham visste det men fick ju lida länge p.g.a sin uppoffring..

så bläddrar vi fram Jesus..

så har vi Jesus Guds son.. om nu det stämmer..
men kan tänka mig att Jesus bad Gud om övernaturliga krafter som att göra vatten till vin, hela dom sjuka, gå på vatten för att övertala folket om sin sanna tro..
och Gud vill ju ha tillbaka något och säger åt Judas att förråda Jesus så att Jesus för bestraffas av romarna med alla sorters tortyr som att bli smiskad med diverse piskor( så upptäcktes den första fetischen) ;o) bära omkring på sitt stora kors som han skulle korsfästas på och sedan bli spetsad med ett spjut..
kan tänka mig bättre sätt att få dö om man är i Guds tjänst... men men jag kan ju ha fel.. enligt Gud så måste man ju lida för att förtjäna Guds gåvor...

bläddrar fram Moses men det fanns inte så mycket att säga om honom.. (han sålde sig inte till djävulen..)

Moses bad väl aldrig om nåt från Gud så han behövde väl inte lida.. för han gjorde ju Gud en tjänst.. undrar vad han bad om som gentjänst?.. att få leva sida vid sida med Gud kanske..

liten tanke av mig Svefin..
tack och hej och be en bön om du vill lida av Guds barmhärtighet..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar