lördag 21 augusti 2010

Public Enemy...


Ja public enemy...

Om man är ute och tar en promenad med hunden t.ex så ser man att det ligger massa skräp och glasflaskor lite här och där..
ofta ser man sopor som ligger runt en papperskorg inom en radie av 1-2 meter och visst en del har fåglar plockat ut ur papperskorgen men annars är det människor som inte gillar att vara duktiga och kasta sopor där det hör hem..

sen om man råkar se nån eller några som kastar skräp på marken vid en papperskorg så är det tabu att säga nåt för om man säger åt den personen så får man räkna med att personen ifråga blir arg och börjar argumentera att det är konst..
eller så får man en spydig kommentar att man är en idiot och ska inte lägga näsan i blöt.. men näsan blir blöt när man duschar så jag lägger den i blött mer än gärna brukar mitt fina svar bli..:o)
men dock så är det dessutom farligt idag att säga åt nån som slänger skräp på marken vid papperskorgarna vem vet helt plötsligt så har man en kniv i sidan och man står där som ett fån och undrar hur hann personen fram så snabbt och sen undrar man om nåt vitalt vart träffat... nä aj aj till er muppar som sabbar tillvaron för oss andra som bryr oss om samhället..
samma sak med klotteri, fönster krossare, billacks repare,

folk som kastar sten på andras hundar.. vad fan är det för fel på er.. och sen undrar folk varför hunden blir aggressiv.. visst det är barn också som kastar sten på hundar.. men då säger jag till er föräldrar som har såna ligister till barn.. ta ert jävla ansvar och uppfostra era barn för helvete.. eller ni som har barn som tar godis och smakar på godiset i butiken och lägger tillbaka det i burken..

eller när det är dax att julhandla era jävla miffo päron och varför åka in och handla julklappar mitt i julrushen med barnvagn alla hugo och bete er som ni vore kung eller drottning av stället.. ni är fan det värsta som finns mitt i julhandeln fan ta och skaffa barnvakt eller är ni så ensamma att ni inte känner nån som kan ta erat barn för ett par timmar?.. oj tappade tråden här men lika vettigt att ta upp iallafall..


fönster, busskurar, bilar som står avigt till och glasflaskor..
är det så himla kul att ta sönder saker av glas?..
när jag var liten så kunde man gå barfota när man skulle göra nåt.. men idag så är det ytterst sällsynt med gator utan glassplitter så det är inte en bra ide att gå barfota vilket jag tycker är synd.. det är ju en frihet vi sällsamt för avnjuta idag.. knappt att man kan göra det på stranden för det är nåt pucko som tyckte att det är en kul grej att ta sönder glas där och sprida ut det över hela stranden... bara för att din mamma inte kramade dig tillräckligt när du var liten.. fuck off pucko.. tänk på alla barn som springer på ständerna.. blir så förbenad av dessa idioter..
samma med dom som krossar flaskor på gång banor..
vi som är hund ägare tycker det är så himla roligt ta våra hundar till veterinären varannan dag p.g.a glasspillror... och ja det glittrar ju så himla vackert så gud måste ju tycka att ni är fantastiska konstnärer när ni krossar glas.. även ni som kastar flaskor på vägbanan.. kul att ge nån punktering eller..

inte är det kul att gå ut till bilen på morgonen och upptäcka att det är nån idiot som repat lacken på den..
avundsjuka kallas det oxå har jag hört.. bara för att du inte har råd för tillfället med en snyggare bil just nu betyder inte att du har rätt att förstöra någon annans.. använd den lilla ärtan du har innanför pannbenet och tänk.. bilägaren till bilen du ska förstöra kanske har kämpat i 5-10 år för att ha råd med bilen.. haft en bil som krånglar hela tiden inne på verkstad varannan dag.. så äntligen har personen råd med en felfri bil.. väx upp för fan jäkla barnrumpor..
vet ni vad det kostar att lacka om det ni förstör?.. nä trodde inte det heller jävla idioter är vad ni sabotörer är...

eller klottrare ta och måla nånting snyggt istället.. så man kan beundra er konst istället för göra massa tags.. är det så himla ballt att sätta tags? yeah kolla jag va här för en timme sen... coolt va.. mm.. va fint du skrev miffo.. du kanske ska ta lite skrivkurser..
ta och skaffa lite vett i stället och gör nått vettigt..
så dra åt helvete med er eller ta era egna liv och sabba dom istället..

Börja med en hobby istället ta nån kurs som fotografi eller nåt som jag själv brinner för..
ja visst det kan man svara med att men det gör vi redan med det vi gör...
men det skadar faktiskt andra.. folk mår dåligt av att ni gör som ni gör..

gör nåt som inte skadar andra.. nånting att vara stolt över.. nånting andra blir glada över att se eller imponerade av att se..

toblerone med bea det är väl gott.. :S

ni är det vad man kallar avskum av mänskligheten.. rock bottom trash..

2 kommentarer:

  1. Har du egna barn? Barn som ligger i barnvagn är troligtvis i en sådan ålder att man inte KAN lämna bort dem... Låter på ditt blogginlägg som att du hade som mål att gnälla, men ingen grund för det du skriver utan du skriver för gnällandets skull. Återkom med ett liknande inlägg när du själv blir tvungen att springa på stan med barnvagn...

    SvaraRadera
  2. jag tror nog att du missförstått vad jag skrev.. men det är inte riktat till alla barnvagnsförare men tolka fritt vad jag skriver..
    och visst det kommer jag göra då, men jag tror inte att jag själv kommer att välja att springa runt i butiker som är fulla av människor.. själv skulle jag välja nät handel eller handla innan själva julrushen.. men tack för visat intresse.. :o)

    SvaraRadera