söndag 1 februari 2009

är miljön hotad?...

jo har funderat lite kring det här med miljön...

jo har ju sett en del nyheter och läst en del om det här med att vi skadar miljön med våra bensin slukande fordon..

jo man hör ju mycket om det här att världens ledare håller på höjer kraven om utsläpp och så..
min tanke är som följande...

ja om vi nu skadar miljön så mycket, varför går inte världens ledare ihop och bestämmer att nej nu räcker det..
vi förbjuder bensin drivna fordon och tar fram el bilar..

ja vi har faktiskt den teknologin.. tro eller inte men så är det..
vi har ju bla eon som har ställt upp el stolpar som man kan ladda upp bilarna med, så varför inte göra fler?..
och jag såg nåt TV program med en el lastbil som ser helt ut som vanlig lastbil men bara skillnaden är att den drivs med el..

men varför har inte våra sk ledare inte tagit ett sådant beslut.. utan vi tar fram en hybrid variant istället..
visst den använder ju mindre bensin.. men åter igen men.. vad är det som hindrar oss att gå över till el bilar egentligen...
jo om våra ledare kunde sluta tänka på sina egna plånböcker ett par år och tänka på vår miljö och folken som ändå bor i denna värld.. så skulle det inte vara så svårt att få igenom detta.. visst industrin kan ju vara knepig att få över till el eller annan natur vänlig drift.. men varför inte börja med el bilar??
industri trafiken tex är ju en ganska stor bov i bensin konsumtionen.. och sen har vi ju oss privat personer också..

det skulle vara ett stort steg i utvecklingen..
och efter det så kan man ju arbeta på att utveckla industrin till miljövänligare resurser..
jo det går att genomföra men jag misstänker att våra ledare bryr sig bara om att fortsätta tjäna stålar på oljan.. även om det dras ner i förbrukningen genom att bygga hybrid bilar..
jag tycker att man kan lyssna på dessa nya snillen som växer upp lite här och där i världen det finns säkert nån som har en snille blixt angående batteri tiden i el bilar.. tänk själv hur långt har inte mobil batterierna kommit... jag minns min första mobil som batteriet höll i 2 timmar.. nu håller den ungefär en till två veckor beroende på hur mycket jag pratar i telefonen..

så långt går min tanke just nu.. kanske får jag en snilleblixt och skriver mer om detta ämne..

jag kanske ska säga att dessutom älskar jag gamla amerikanare, men finns det inget annat val så får jag ta den smällen..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar