tisdag 24 februari 2009

miljö miljö miljö..


jag måste ju tjata ut detta ämne eftersom man hör ju så mycket om det..

t.ex. så har jag en fundering kring det här med växthuseffekten..
jag hörde på nyheter eller natur program för några år sen att jordens krets blir närmre solen hela tiden visst det går ju inte direkt snabbt men ändå.. på en tio års tid så ger det nog mer effekt än vad vi tror..
jag tror iallafall det..
om vi nu skulle gå över till annan energi än olja och ta hand om våran miljö så tror jag ändå inte att vi skulle stanna upp värme höjningarna..
för om det nu stämmer att jorden kommer närmre solen hela tiden så borde väl det bli varmare och varmare, eller har jag fel?
för det här med koldioxid kan ju ha en stor del i detta problem men jag vet inte vad jag ska tro..
vad är det som säger att koldioxiden släpper in mycket av solens uv strålar?
jag har ju inte hört något om hur detta släpper in, bara att det inte släpper ut..
kan det stoppa uv strålningen från att komma in är min fundering är växthuseffekten verklig eller är det bara ett påhitt för att vaska fram pengar??


teorier kan man alltid ha.. sen om dom verkar helt från vettet är en annan fråga..
nu är det dag här och natt på andra sidan planeten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar