tisdag 3 februari 2009

utvecklingen idag...

vi börjar väl med barn tycker jag...

jo det är ju roligt med barn, och väldigt intressant att se hur dom utvecklas genom tiden..
för man hade ju inte direkt koll på läget när man själv växte upp till den idiot som man är idag..

man lär sig saker av att se dem växa, även om jag nu inte har egna än ( om det nu blir egna) så har man ju en rad bekanta runt omkring som har.. och att se hur dem blir uppfostrade är ju som natt och dag..

ett ämne som man självklart måste ta upp är ju dessa barn som inte respekterar andra..
vilket inte mina vänners barn nu inte ingår i än..

jo som en trevlig eftermiddag på väg att hämta jycken på hunddagiset.. så möter jag ett gäng (kanske 10 år gamla) det är visserligen 30 eftersom det är vid en skola..
och det här gänget går fritt ut på vägen där bilister far fram.. ok jag är inte världens bästa bilförare men visst jag håller faktiskt 30 vid skolor.
men saken var det att detta gäng med barn inte gick till väg kanten utan stog kvar på vägen och visade finger, jag då som lugnt visade att jag tyckte att dom skulle gå åt sidan, det är ju inte bra att dom står mitt på vägen..
då visade dom ännu en gång fingret och ville att jag skulle komma ut ur bilen och slåss..
men det kan man ju inte göra dom har ju märkena från pott ringen kvar på skinkorna..
så jag gasade lite lätt med kopplingen nertryckt.. men ingen respons, men efter ett tag tröttnade dom väl eller kanske blev dom oroliga att mitt temperament skulle brista snart.. men detta visar ju på att dom har ju noll respekt för andra..

flera gånger har man sett ungdomar bete sig hur dom vill som att det är dom som äger allt här i världen.. det är synd att världen håller på att utvecklas som den gör..

såg en komedi nån kväll för några månader sen.. idiocrazy.. heter den tror jag..
och måste säga nu i efterhand att det börjar bli läskigt likt den..
folk blir dummare och dummare, som vår regering håller på (som jag nämnt tidigare) och vett i trafiken ( även detta har jag nog nämnt tidigare) vad hände med noll tolerans?? ja det är trafiken jag syftar på med denna kommentar

om vi skulle ha hårdare bevakning i trafiken.. nej det kan jag inte påpeka att det gör saken bättre..
visst fartkameror håller oss bilister i schack men bara vid dom.. sen gasar vi ju på igen..
men polisen borde väl bli hårdare på reglerna i trafiken.. när dom ser nån bryta mot reglerna ska dom väl åtminstone stoppa dessa förbrytare?
självklart ska dom ju göra det..
som t.ex när nån kör om på höger sidan på motorvägen.. eller nån ligger och maskar i mitten filen borde dom påpeka att denna borde byta fil..

sen när det gäller rondeller..
visst dom är en bra ide tycker jag för trafiken blir flytande.. (om alla skulle förstå hur det fungerar i rondeller)
men när dom kombinerar rondell med trafikljus så måste jag ju säga DIN J***A IDIOT som kom på den iden,
skulle det hjälpa flödet? i dont think so.. för det ska ju självklart folk som inte stannar när det blir gult utan gasar ju självklart på för att slippa så i nån minut vid det trafikljuset men blir ju självklart stående i rondellen.. och då blockerar ju självklart dessa muppar hela rondellen så trafiken blir ju stående från alla riktningar.. precis som i ett vanligt trafikljus med en skillnad, det förekommer mer flöde i dessa korsningar än i dessa rondljus..
ska man ha övergångar precis vid en rondell så bygg en enklare bro över vägen istället eller under.. så slipper trafiken blockeras upp..

varför säger inte folk ifrån när dom ser/ hör något som inte är rätt.. nån stjäl på en butik, någon repar en bil, nån krockar med en bil på en parkering, slagsmål och klotter.
är det så himla farligt att ringa polisen?
själv så ringde jag 112 en gång när jag såg en granne ramla ner från sitt köksfönster på 2 våningen..
och hamnade i förhör då och sen vart det ett förhör igen efter några månader..
visst det är ansträngande men man gör ju rätt för sig och man hjälper ju en annan människa vad är det som är jobbigt med det?
jag älskar bl.a att betrakta människor när dom rör sig omkring, kropps språk och ansiktsuttryck..
och jag måste ju säga att det är få som ser glada ut.. vad har hänt om jag får fråga.. när man var lite så var det gladare miner iallafall ( saknar dessa tider).
som den gången jag ringde 112 för kvinnan som ramlat från sitt fönster så var det ju en kille som bara gick förbi som om hon var en snöhög som låg där..
dessvärre har detta blivit vardagsmat idag och så ska det ju inte vara.. jag försöker iallafall vara alert och ser jag någon som ligger på marken så tar jag en extra koll.. tänk så här: nästa gång kanske det är du som ligger där med djupa knivsår i buken.. vill du att folk ska gå förbi som om du vore en snöhög?? nej det tror jag inte..

så nu är detta ämne avklarat för min del just nu iallafall..

var hälsad idiocrazy.. vad är en full body latte undrar jag iallafall, vet du inte vad jag pratar om så se filmen.. :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar