måndag 23 februari 2009

fotgängare...

fotgängare.. fotgängare...

ja ibland är ju fotgängare riktigt korkade...
eller ska jag säga mer än oftast..

idag var jag en sväng till stan för att lämna av en vän vid t-centralen och till min stora förvåning eller till min siade framtids vision så ska ju självklart fotgängare hävda sig i trafiken..

tror jag var nära att tackla minst 4 personer med bilen..
och det är ju riktigt spännande när det är isbana titt som tätt..
vilket fotgängarna vet mycket väl om, och självklart ser dom och hör att det är svårt att stanna bilen när däcken står stilla men bilen åker framåt iallafall..
vem tror ni tar mest skada? vem får mest ont? tror ni bilen är gjord av gelehallon eller??
idioti är en vanligt förekommande uttryck från mig..
och till min gamla vana som detta blivit så idioti är ju en ganska vänligt skällsord..
fan håll er på trottoaren tills bilen står stilla.. fan tror ni att man tycker att det är kul att köra på er?
fan använd sunt förnuft och håll koll och vänta.. ni borde ju tänka på att det finns ju väldigt många fyllon ute i trafiken och dom är ju broms handikappade om ni inte hört det på nyheter eller läst det..
så för mest er skull så manar jag er att hålla er till trottoaren tills ni kan säkerställa att bilisten hinner stanna sitt fordon.. och gärna för oss bilister som har vett att sköta sig i trafiken..
idiocrazy kommer allt närmre verkar det som, nonchalansen är ju bara början på detta nedsteg i utvecklingen..

hur mycket tid sparar ni egentligen på att skynda er över när det kommer en eller flera bilar?
tycker ni ska testa en dag att skynda er som vanligt och en dag där ni tar det lite lugnare och avvaktar när det kommer bilar.. tills ni kan ta er över utan stora risker.. och står ni 1-5 meter från ett övergångsställe med rödljus så ta det istället för att utmana ödet.. men testa det kan ju vara ett intressant test.. tänk om ni sparar bara 2 minuter på detta stressande varför då stressa?? själv skulle jag ta den lugnare vägen istället.. man mår bättre och är mycket mer positiv på arbetsplatsen...

tack för mig och godnatt.. kast i lopplådan och skalla kudden ett par gånger..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar