torsdag 15 januari 2009

Djur ägare..

jo jag är själv hundägare.. ville bara att det är klart först så att det inte blir några missförstånd..

jo det är flera saker som retar gallfeber på mig..

och det är dessa ägare som inte tar sitt ansvar med sina djur..
kanske ska dom ta och läsa vad lagen säger och inte bara gå skita i vad deras djur har gjort på gräsmattorna på gårdarna i bostadsområden omkring oss..
det är ju så att vi som bor i lägenheter.. och det bor ju självklart barn här.. som leker på gårdarna..
jo det är väl klart att man själv gick på gårdarna med min hund också men efter att grannar satt upp lappar och våran bostadsrättsförening har ju beslutat att vi djur ägare ska inte rasta våra djur på gårdarna.. och jag vill inte argumentera med folk om rätt hit och rätt dit.. så jag tar min hund utanför gårdarna istället.. allt tack vare dessa idioter som inte kan sköta sig.. låter sina djur skita hejvilt över områdena och plockar inte upp det efter.. själv har jag fått skit för vad en annan hund ägare har gjort..

en annan sak som stör mig när det gäller det här med att rasta sina djur..
det kom en granne en gång som stog och tittade tills min hund hade skitigt klart.. och i ögonblicket som reste sig upp från sin skit position så självklart ska han ju påpeka att han minsann har en extra påse så att jag kan plocka upp efter hunden.. vilket jag svarade med en trevlig röst att detta inte behövs för jag har egna.. och tar mitt ansvar för mitt djur..
han vart ju självklart grinig.. va fan är det för fel på er idioter.. fan ett tips om du ser en djur ägare som står vid sitt djur och djuret skiter... vänta tills ni ser att personen ifråga inte tänker ta upp det.. typ som att när djuret har skitit klart och dom börjar gå därifrån... era ass.. fattar ni inte att det är en förolämpning mot oss som sköter oss om ni gör det innan???..

tror jag och denna granne stog och argumenterade i en halv timme att han hade minsann sett mig strunta i att plocka upp efter hunden.. vilket jag snabbt som ögat ifrågasatte.. men grannen fortsatte att anklaga mig för detta.. jag var trevlig till en början men efter en kvarts diskution om vem som hade rätt eller fel så bad jag gubben att visa var och berätta när detta hade inträffat.. men han fortsatte på samma visa så jag tappade mitt glada humör och vart ilsk bad gubbjäveln att skita ner sig själv och flytta till ett ålderdomshem eftersom han verkar ha hallucinationer av sin hjärtmedecin.. men han vart arg och fortsatte att upprepa anklagan.. dessutom påstog gubben att det är förbjudet att rasta djur på gårdarna och jag då som var förbannad vilket jag inte ofta är bad honom visa mig skyltarna som påvisar detta... men han kunde inte detta eftersom det inte fanns några... så jag sa: ja då kan du ta ditt finska arsle och skit ner dig själv.. ditt jälva as..
man blir ju så trött på såna idioter som tror att dom är något.. och sen har dom inget att bevisa sin anklagan med.. SVIN är det ni är som kommer och anklagar utan att något att ta i..

fan va folk är lata eller om man nu tycker att det är sååå äckligt att plocka upp det.. så LÅT INTE DJURET SKITA PÅ GÅRDARNA.. ta djuret till en skog i närheten eller nåt.. vett och etikett för bövelen.. jag har själv plockat upp skiten efter min hund varje gång förutom en gång.. då hade hon diarré och försök plocka det från marken..

sen det här med koppel jo visst det är ju skönt för djuret att vara lös och så men när det gäller bland befolkning så tycker jag att man SKA ha djuret i koppel.. med tanke på allergiker, folk som är rädda för djuren.. sen den sista anledningen är ju klart sådana där gamla sura gubbar eller kärringar med undantag föräldrar som kommer och gnäller så fort dom ser att man har ett djur utan koppel.. så för ert eget bästa håll era djur kopplade i bostads områden.. man vet aldrig vad som kan hända.. spelar ingen roll hur snäll ert djur är.. folk är dummare än tåget och det vet ni ju själva.. så jag frågar varför sänka sig själv till deras nivå?..

sen en dyster historia jag fick veta förra året om en hund på hund dagiset jag har min hund..
så var det så att den hunden var ju också en super glad hund som min.. älskade allt och alla.. så hade hundens matte tagit med sig hunden till affären... och medans hon var inne på affären så hade några skit ungar stått och kastat stenar på hunden..
är det inte för djävligt. själv hade jag nog tagit en sten för varje unge och kastat i vardera huven.

hunden ifråga då i nu läget hatar allt och alla förutom ägaren och hon som har hund dagiset.. är det inte tragiskt?..

jag står för det min hund gör iallafall hoppas att folk tar sitt förnuft och gör det med..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar