fredag 16 januari 2009

syskon kärlek..

pratade med min syster igår..
eftersom jag fyller år idag så ska jag ha fika på dagen kl 14 och fest kl 18..
och grejen är ju att hon verkar ha nån slags kontroll behov..

för det började med julafton att vi skulle ner till dom då och fira men 5 dagar innan jul så ringer hon och berättar att nu har vi såna regler.. under tiden vi äter ska Tyra vara instängd antingen bakom grindar eller i tvättstugan.. och mellan måltiderna så ska ju dottern ränna omkring på golven så då ska ju Tyra inte få vara lös.. vilket jag inte accepterade så jag försökte att lösa detta med min syster men det fanns inga kompromisser.. inte äns att Tyra kunde vara på nedervåningen så kunde ju jag och sambon gå ner till henne mellan måltiderna.. men icke sa nicke, undervåningen ska vara pälsfri.. så att allergiker kan vara där.. wtf... tycker jag iallafall...

och så nu när jag fyller år.. så bjöd jag in dem först långt innan, och ja det var ju ok från början.. men sen nu den här veckan så ska dom nu åka till våran farmor på lördag dag.. men ville komma senare vilket jag tyckte att det är inte ok att dom kommer till kvällen.. så vi kom överens om fredag först.. men nu dög inte detta utan dom ska komma på lördagen iallafall verkar det som.. vilket jag påpekade återigen att det är inte ok att dom kommer för sent.. vill ju kunna fixa iordning, äta och diska innan kvälls gästerna kommer.. och hon tyckte ändå att det ska vara ok att dom kommer till kvällen.. men jag sa det till henne att jag är inte bekväm med att dricka när det är barn med i bilden.. och prognosen visar alkohol storm...

men ändå ska hon fortsatta att dom ska komma senare på eftermiddan eller till kvällen..
vilket jag sa nej till... så nära så himla nära att säga upp kontakten.. fan vad arg jag blev på henne då.. nu har jag lugnat ner mig så jag kan skriva detta i lugn och ro.. men det kanske inte ser ut som att det är hon som beter sig som ett as men då känner du inte min syster..
thank you and have a good day..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar