torsdag 15 januari 2009

Regeringen trampar på dom som redan ligger ner.. 2

jo glömde ju bort det där med våra sjukskrivna med människor..

visst kan jag tycka att det är bra att regeringen försöker få bort dom som inte är sjuka i verkligheten..

men dom kör ju över dem som verkligen är sjuka vilket jag inte gillar.. hur kan man som jag hörde ett exempel på:

en kvinna som var 45+ nånting.. hon fick diagnosen cancer och 6 månader att leva..
vad tror ni fuck-kassan beslutar?.. jo men då kan ju hon arbeta i 6 månader... fy faan för puckade bakvänd födda incest ungar är det som har gjort dessa lagar och som sitter i fuck- kassan och beslutar dessa beslut..

värför inte lägga lagar som drar åt snaran för läkarna istället??
dom gör ju fel i att sjukskriva dessa låsas sjuksrivna..
bötfäll eller ge straff.. det räknas väl lika mycket till tjänstefel som när dom feldiagnostiserar??

och om man nu skulle bli sjuk så om man är sjuk i mer än viss tid så står man utan pengar överhuvudtaget..
har ett schema som jag fick genom facket:

fortsättning följer.. vart lite för lång märkte jag.. hehe


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar