tisdag 13 januari 2009

Jag lever med migrän..

Migrän...
denna satans jävla påhitt..
hur ska man beskriva det...
ja jag tror jag börjar så här..

igår började dagen som en helt vanlig svefin dag..
jag gick upp vid 08.00 eftersom jag jobbar kväll denna vecka..
slog på en kanna kaffe ( är ju en kaffe fanatiker..)
tog en cigg som den stor rökare jag är..
efter att jag gjort mina dagliga rutiner innan man ska åka till jobbet så smäller det till i skallen.. fyfan för denna sjukdom..
ni som inte vet hur det är att ha migrän så ska jag försöka beskriva det för er..
ja kan börja med att när det gäller tankeverksamheten så är den åt helvete.. som när jag skulle gå på toaletten imorse så blev resultatet att jag gick och la mig i soffan och sov ett par timmar istället och vaknade kissnödigare än nånsin i hela mitt liv..
så tankeverksamheten är lika med noll..

sen när det gäller smärtan.. till er kvinnor så kan jag säga bockar för er otroliga ihärdighet när det gäller att krysta fram en 4-5 kilos klump till barn..;) men som sakt när det gäller migrän så kan jag säga att jag föredrar nog att ta ryggmärgsbedövningen framför detta helvetes hjärnhärjande troll som slår sönder mina hjärn halvor..

er karlar så hoppas jag att ni inte får veta hur det käns.. all smärta ni känt tillsammans och multiplicera det med 15 så kan ni vara i närheten av detta..

sen kan jag ju tala om att min hund Tyra som är en svart labrador är ett fantastisk medlevande husdjur, hon har lagt märke till att jag har varit dålig och legat och tröstat sin husse på min mage.. inte ett enda försök till bus eller skall.. alldeles tyst har hon varit.. vilket husse har varit så tacksam för..
Migrän kan man ju hoppas att det försvinner ur mitt liv.. låter mig leva som jag kan leva istället..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar